Wednesday, March 28, 2007

2-1

Några tänkvärda saker från kvällen:
  • Jag strök tvätt samtidigt som jag tittade på matchen. Det kanske säger något om vilket allvar jag tog den på. Det påminner mig om OS i Nagano 2002 när jag tog beslutet om att inte titta på kvartsfinalen mot Vitryssland, utan vänta på semifinalen istället.
  • TV3 hann med 3 reklamavbrott under halvtidspausen, det är nästan lika bedrövligt som resultatet.
  • Olof "träbenet" Mellberg lyckades med en överstegsfint på offensiv planhalva - det säger något om motståndet.
  • Efter 0-1 tänkte jag att det kommer att bli en vanlig dag på jobbet - dåligt spel med uddamålsvinst.
  • Efter 1-1 tänkte jag att det är lugnt - sätt in Andreas Andersson i slutminuten så fixar han biffen (eller hans motsvarighet i dagens landslag)
  • Efter 2-1 tänkte jag på Svennis.
  • NI spöar Sverige på samma sätt som vi brukar spöa bättre lag. Att svenska landslag inte klarar av att vara favoriter borde vi veta vidf det här laget. Eller vad säger du Robert?

No comments: