Friday, April 6, 2007

Sten och avsaknad av fredagsångest

Är det någon fredag på året som man borde känna ågest över så är det väl idag. Men vanligtvis brukar jag inte drabbas av fredagsångest och inte ens idag, långfredagen, har jag kännt något minsta sting av bitterhet. Ja, förutom min ständigt närvarande grundbitterhet då. Men det är inget nytt.

Vi packade ihop familjen igår och gav oss upp till verksorten där svärföräldrarna bor. Vi har hunnit med middag med svärföräldrar-föräldrar samt ett besök på den lokala konstrundan (som tydligen alla ska ha nu för tiden, varje ort med någon självrespekt har en konstrunda och en fastival). Ömsom vin och mycket vatten.

Påskens stora lycka hittills var i alla fall att den 68 sidor tjocka stenkatalogen från Flisby anlända i torsdags. Sten och grus är snyggt och coolt. När jag läser katalogen fantiserar jag om alla möjliga projekt för trädgården. Det ska bli så snyggt, minimalistiskt och lättskött. Dessutom är stenprojekt i trädgården manliga! Man bär tungt, arbetar med tuffa verktyg och svetten bildar små rännilar över ens stendammiga kropp. Förra året blev det en mur och i år hoppas jag på en gång och en uteplats.

Glad påsk!

No comments: