Sunday, May 11, 2008

Chester Manaited

Under hela sista kvarten mot Wigan satt min 3-åriga dotter med mig i soffan och kom med glada utrop: "Heja Chester Manaited", "Heja", "Har dom vunnit nu pappa?". Bedårande! Ibland säger hon fel och kallar dom för Manchester United också. Kronan på verkat var väl också att den gudabenådade Giggs fick avgöra ligan i samma match som han tangerar Bobby Charltons rekord i spelade matcher för ManU. Fattas bara nu att avgöra CL i matchen där han tar rekordet (och för övrigt även har chansen att ta något slags rekord i vunna titlar också).

Årets lag: van der Saar - Brown, Ferdinand, Vidic, Evra - Ronaldo, Scholes, Carrick, Park - Tevez, Rooney... uppenbarligen.

Annars har det blivit altan för hela slanten. Jag, svärfar och en granne har snickrat, burit sten, grävt och gjutit. Nu är det "bara" trallskruvning, räckessnide och trappsnickrande kvar. Ja just det, infällda LED-spottar ska det bli också. Måste bara få tag på en elektriker först. Sedan är det ju markisen... inbyggnaden... isoleringen... och sen är det dags för altan igen.

Den första bilden visar hur det såg ut i lördags eftermiddag och den andra hur det såg ut i kväll. Bärlinan är fäst mot grunden och reglarna är uppstadgade mot den gamla stenläggningen. Fiberduk ligger ute och nu väntar jag bara på
leverans av lite smått och gott från Flisby AB, bland annat ett bärlager att lägga mellan reglarna. Ska bara få tid... nästa vecka kommer nog att bli rent överdjävlig vad det gäller jobb och kraft som kommer att gå åt till alla möten och workshoppar (vad heter workshop på svenska... eller är det redan ett svenskt ord?)

Oj vilken lång och seriös post med bilder och allt. Det är är definitivt inte micro-bloggning.

Jag verkar dessutom inte vara en stjärna på den layoutmässiga delen här på Blogger. Varför kalla det WYSIWYG när det inte är det... eller har jag missat något där också?

1 comment:

Anonymous said...

Ser finfint ut. När grillar vi?