Sunday, May 18, 2008

Vad säger man?

Zlatan, hyfsad saga ändå. Jag har klagat lite på Zlatan förut och framför allt svensk medias hausse och enorma intresse emellanåt. Nu kliver han fram och gör detta. Visst frossar svensk media i det hela; vilket man alltid gör när det råkar vara en svensk involverad (när ManU på ett relativt dramatiskt och spektakulärt sätt säkrade Premier League, nämndes det överhuvudtaget inte i radions sportsändningar dagen efter). Men jag får väl böja mig till att det ändå är lite häftigt nu; skadeproblem efter jul, Inter ut ur CL, (Italienska cupen?), tappar hela försprånget till Roma och med 40 minuter kvar av säsongen och Scudetton plötsligt i Rom kliver Zlatan in efter 7 veckors upphåll och förändrar allt. Kaka och Totti, ni får ursäkta, men Ibra är faktiskt störst i Serie A just nu (och även sett över hela säsongen).

Jag tittade faktiskt på hockey i lördags kväll, vilket till min stora förvåning var riktigt underhållande och spännande. Jag har inte sett en VM-match sen Tre Kronors bragd i Finland (upphämtningen mot just Finland, typ 4 måls underläge i semi eller vad det nu var).

Det blev lite altanbygge i alla fall... även om det inte är så kul i småduggregen och 4 graders värme. Den första trallen är i alla fall satt. Bilder kommer.

I morgon ska jag på Schyffers show "The 90's". Har stora förväntningar.

No comments: