Sunday, June 12, 2011

Sista distanspasset innan VR

Sista distanspasset innan VR avklarat. Körde söderut (solo) genom ett vackert och larvigt varmt Sörmland. Örby-Södertälje-Gnesta-Vagnhärad-Skanssundet-Tumba-Örby och 15mil på strax över 5 timmar blev det. När jag stack vid 7-snåret var det redan 20 grader varmt ute.

Körde vidare med min nya ISM-sadel. Första 5 milen var avskyvärda. Visst, inga domningar i skrevet, men resten av kroppen gjorde ont som f-n. Efter en liten justering och några mil till började det dock arta sig. Jag är lite oroligt för att det var en dum idé att byta sadel så pass nära inpå VR. Men nu är det gjort och bara att leva med. För övrigt krånglade kadenssensorn... så jäkla dags att göra det nu.

När jag drog iväg på passet vägde jag 72kg. Under passet åt/drack jag 3 liter vatten/resorb/sportdryck, en stor kaffe, en bulle och 3 energikakor. Pinkade inte någon gång under färden. Direkt efter passet blev det en stor shake och 2 cheeseburgare på donken och en liter vatten till. Ställde mig på vågen och vägde 71kg... Hoppas att det blir lite svalare (men lika torrt) under VR.

Utöver vila och ett intervallpass på onsdag kommer jag inför VR att ladda med följande pärla:


Lördagens pass:

No comments: