Saturday, December 31, 2011

Vad kan vi se fram emot under 2012?

2011 blev ganska späckat med tävlingar och träningar och som det ser ut nu så blir det inte mycket mindre under 2012. Som det ser ut nu är följande större "händelser" inbokade:


Utöver detta ska jag försöka köra en hel brevet-serie (200, 300, 400 och 600km), köra Kompiscrossen, köra några motionslopp på cykeln (typ Roslagsvår/höst) och några triathlontävlingar på Olympisk distans. Tyvärr så krockar nog Stockholm Triathlon med Sala. Men då kan jag kanske få en chans att äntligen köra Lidingö Terräng Triahlon som går den 19/8.

Den observante noterar att Kalmar inte ligger med i listan. Det får bli nästa år istället. Jag vill inte bara genomföra. utan faktiskt genomföra på ett bra sätt. Och då behöver jag nog träna i ett år till och som förberedelse i år köra två st IM-halvor (1.9km simning, 90km cykel och 21km löpning). Enda orosmomentet i listan ovan är väl återhämtningen mellan Vansbro och Jubileumsmaran.

Tyvärr platsar inte heller Sverigetempot i listan. Men jag tror att det loppet platsar med någon annan satsning överhuvudtaget (inom en rimligt tid av själva loppet). Sverigetempot får bli av när triathlonsatsningen är lagd på hyllan. Då blir det cykel på heltid.

No comments: