Wednesday, April 18, 2012

Karma, BMX och sånt där...

Det är lite plus- och minuskonto över det hela, debet och kredit, yin och yang typ. Det skall tydligen vara balans.

Jag har fått spendera 10 cykellyxiga dagar på Mallorca, för att sedan komma hem till något strax över nollan. I år kunde jag dock ta en vanlig cykel till jobbet första dagen efter hemkomst. Förra året var det dubbdäck som gällde... men så var ju vädret på Mallorca inte alls lika bra i år som förra året. Alltså lite mindre misär vid hemkomst.

Jag har ju skrivit om söndagens misärcykling som toppades med 2 punkor. Den första punkan vägdes ju upp av att en man med fotpump stannade till när jag höll på att laga (eller som Jonatan uttryckte det "Du verkar ha ett schysst karmakonto"). Däremot kändes andra punkan som ännu mer misär och den vägdes inte heller riktigt upp av något annat. Men idag på förmiddagen kom plusposten:


Jag ska alltså nu bli BMX-ägare! Det var en sån där Gilla och Dela-tävling. En sån där som är lätt att medverka i men som man aldrig vinner. Trodde nog faktiskt aldrig att någon vann sådana tävlingar. Mest att det bara drogs ett random namn på en icke-existerande person som annonseras som vinnare. Men så är det tydligen inte. Stort tack och bock för det Cycle Corner i Hammarby Sjöstad.


Vi har ju tydligen en BMX-bana i Älvsjö, så det är väl bara att åka dit och pröva. Joel H tyckte för övrigt att jag borde träna lite trickcykling och göra en egen version av på Andrew Dickeys video. Jo men absolut, det är väl solklart att en snart 40-årig gubbe med usel balans kan lära sig det där. Jag lovar att dela med mig av bilder på det.

1 comment:

Christian said...

Jag tyckte väl jag kände igen dig på Cycle Corners Facebooksida (Cycle Corner är affären där jag köper alla mina hojjar). Grattis!

/C