Monday, April 30, 2012

Post-race Tumba 300km

Till alla er som väntar på en fyllig RR efter 30-milaren från Tumba kan jag bara säga: håll ut, den kommer. Så fort jag lyckats samla ihop bitarna av stackars arma kropp. Blev nämligen typ DÖDS-sjuk direkt efter loppet.

Redan under de sista milen på turen kände jag att kroppen inte svarade mycket alls. Mitt normala schema under dessa turer brukar vara att jag har en dipp runt 10 mil och sedan tillhör de starkaste på slutet. Visst är jag trött efter loppen, men inte värre än att det går att träna 1 eller 2 dagar efter. Så var det alltså inte den här gången.

Väl i mål och hemma var jag riktigt urlakad och gjorde inte några knop alls. Efter ett varmt bad och försök att äta lite stupade jag i säng. På söndagen trodde jag först att jag "bara" var trött och sliten. Började till och med att fundera på hur smart det var att kombinera hård triathlon-träning med randonneurturer, om det kanske till och med var så att min kropp protesterade!?!

Men, framåt kvällen fick jag feber på riktigt och kände mig ännu mer rassligare (illamående, huvudvärk, etc) och valde då att tro på att det faktiskt var nåt virus, bakterie eller ANNAT som slagit till och inte att det var min kropp som protesterade mot långcykling.

Nu ska jag däcka i soffan och tycka synd om mig själv...

No comments: