Monday, July 2, 2012

Halvårssammanfattning

Halva 2012 har gått och det kan väl vara lämpligt att sammanfatta lite av vad som hänt i tränings- och tävlingsväg so far.

Statistiken total (inom parentes från förra året):
Loggad tid: 369 timmar (286 timmar)
Antal loggade pass: 246 st (181 st)
Antal fysiska km: 6989 km (6327 km)

Cykling: 166 pass loggade, 7616 km (varav 1389 km på trainer) på 282 timmar
Längdskidor: 7 pass loggade, 227 km på 17 timmar
Löpning: 44 pass loggade, 494 km på 43 timmar
Simning: 28 pass loggade, 40 km (teknikpass ej inräknade) på 26 timmar

I slutet av mars genomförde jag Öppet spår och avslutade därmed min Svenska klassiker. Riktigt toknöjd med tiden på ÖS med tanke på att endast 6 pass skidor körts i jan-feb plus några pass på rullskidor i okt-nov. Sedan var det Premiärmilen i slutet av mars. Tanken var att få pröva på att springa lite snabbt under tävlingsförhållanden. Tiden på strax över 45 kanske inte är så mycket att hänga i julgranen, men jag är dock nöjd med genomförandet och att jag hade hyfsat god koll på vad jag faktiskt kunde prestera. Jag är ju trots allt mer seg än snabb.

Sen blev det cykling för större delen av slanten. Självklar en vecka på Mallorca med 1093 km, 14600 klättrade meter och 39 timmar och 41 minuter i rulltid fördelade på 9 pass. Innan och efter det en 20-milare, 30-milare, 40-milare och en Flèche. Alla med mer eller mindre misär, som verkar vara melodin för långa cykelturer i år. Sen förstås Vätternrundan.

Det som är lite roligt med tränings/lopp/tävlingsåret so far är att jag faktiskt är nöjd med det mesta jag gjort. Egentligen finns det nog inget som jag känner att jag direkt misslyckats med. Och det är ju alltid bra om man kan behålla den känslan. Å andra sidan har 2012 varit ett sånt dåligt år på så många andra fronter att det verkligen är skönt att den här delen väger upp.

Nu är det bara triathlon (HIM och olympiskt), marathon, Cykelvasa och lite annat smått och gott kvar. Nu kör vi!

No comments: