Saturday, October 27, 2012

Hur kan jag göra en snabbare Ironman?

Joe Friel - triathloncoachorakel - har skrivit ett blogginlägg med titeln "How Can I Do a Faster Ironman?". Jag gillar det skarpt. Och varför gör jag det då? Jo, tror nog att det speciellt var det här stycket som fångade min uppmärksamhet:

Let’s start with an overview, one that Ironman athletes don’t usually like to hear: An Ironman is a bike race with a swim warm-up and a jog to the finish line. Most don’t like to hear that because it downplays the value of swimming and, especially, of running. But it’s true. Let me explain.

Det där går ju inte att argumentera emot. Speciellt inte eftersom cyklingen dessutom är det roligaste momentet. Och det säger jag inte bara för att jag är bäst på just cyklingen. Typ...

Här ska det cyklas!

1 comment:

Snabbare, starkare, snyggare said...

Ja, det där inlägget passade ju onekligen ens intressen! ;)