Friday, December 14, 2012

Cykeltomte 2012

Alla har tävlingar så här till jul. Raphas Festive 500 sätter ju igång snart, Öijer kör sin kalender, Mollo har delat ut telefoner (även om jag misstänker att lottningen var riggad) och Johan har nyligen aviserat sin Semla100. Och jag kan ju inte vara sämre. Därför presenteras nu tävlingarna tävling!


Cykeltomte 2012




Live Slow, Ride Hard utmanar alla cyklister runtom i världen att bita ihop, HTFU:a och ge sig ut på episka äventyr någon gång under julhelgen. Reglerna är enkel: ge dig ut på en episk cykeltur någon gång under julhelgen (24 - 31 december). Dokumentera turen med minst en bild enligt kriterierna nedan. Skicka bilden till mig (mailadress till höger). Håll tummarna och hoppas på det bästa. Vinn!

Bilder
Ni kan skicka hur många bilder som helst. Dock skall minst en bild (den som ni kommer att tävla med) innehålla följande:
  • En tomte - det är ju trots allt jul. Här ska väl tilläggas att det inte räcker med att vara en tomte, något klassiskt tomteattribut måste finnas med.
  • En cykel - ni ska ju cykla, så självklart måste det finnas en cykel med.
  • Snö - det är december och jul. Ingen cykeltur i december blir episk utan snö (hör ni det australiensare!)
  • En skinkmacka - gärna på vörtbröd, men det är frivilligt. Det går även bra med en levande gris. Eller en get.
Priser
Finfint prisbord!
  1. Duvel. Ett lagom antal på lämpligt sätt.
  2. Ett ytterst exklusivt örngott.
  3. En vintercykeltur med mig. Jag bjuder på finfika halvvägs.
Jury
Juryn består av mig och min dotter. Jag gillar att cykla och min dotter gillar tomtar, cyklar, snö och skinka. En expertjury med andra ord. Juryns val kan självklart påverkas medelst mutor eller annat.

Juryn!
Övrigt
Om någon kommer med förslaget att tävlingen borde hela (H)jultomte 2012 blir denna automatiskt diskvalificerad. Definitionen på episk cykeltur ligger i betraktarens ögon och förmåga (eller tja, i slutändan är det ju faktiskt jag som bestämmer). För Viktor Barth-Kron kanske det är att ens fundera på cykling i december. För Gunnar Ohlanders kanske det handlar om att cykla rätt över USA på drygt 11 dygn. Och sedan tillbaka.

Hur som helst, ge dig ut och cykla så blir det nog bra. Publicera gärna dina bilder på Twitter taggade med #cykeltomte2012.

3 comments:

NLC said...

Hmmm, den här kanske t.o.m.m jag kan klara. Om man bara sparar undan lite snö i frysen...

Johan Andersson said...

Weehoo.. Count me in!!

Fikasvettot said...

mitt anspråkslösa bidrag