Friday, July 5, 2013

Langener Waldsee

Ytterligare en dag har förflutit här i Frankfurt. Och min vana trogen kvällssitter jag i lobbyn och bloggar och kollar Funbeat medan fru och dotter snarkar ikapp uppe på hotellrummet. Anna, som normalt sett är förkyld ganska ofta, har klarat sig från förkylningar och annat i princip hela året. Jag, som normalt sett alltid är frisk, har ju däremot dragit på mig flunsa, halsfluss, vinterkräksjuka och förkylning med antibiotikakur. Men nu, precis när semestern började var det tyvärr Annas tur att bli rejält förkyld, Och just nu är ju jag inte direkt sugen på att bli förkyld... Det har inte blivit så mycket hångel på semestern hittills om man säger som så. Tycker lite synd om henne och hoppas på en snart tillfrisknande. Mitt immunförsvar kommer nog dessutom inte vara särskilt mycket att hänga i julgranen på måndag.

En Irongirl utanför hotellet
Annars har vi idag besökt Langener Waldsee och rekat lite inför simningen. Waldsee verkar vara en konstgjord sak med tanke på hur raka stränderna är. Vattnet är turkost men ganska grumligt. Det finns en sandstrand där simstarten går och i anslutning till denna även T1. Nu var det ganska tomt men under morgondagen kommer den att fyllas med typ 2500 cyklar och race bags. Simmade lite, övade lite starter och sprintar med en bra känsla i kroppen. Botten vid stranden var springvänlig och det var inte särskilt långgrunt. Det finns dessutom ganska gott om märken att navigera efter runt sjön. Direkt efter simningen är det en ganska brant sandbacke upp till T1. Återstår att se om det är bra, väcker benen, eller dåligt, krampar dem. Känner mig i alla fall lugn inför simningen.

Far och dotter - det ska börjas i tid.
Jag berättade det inte för Valencia, men bakom henne är det en nakenbadstrand. Tyskland...
Sen var det dags för det obligatoriska pre-race-mötet. Iofs var det ju inte direkt någon närvarokoll. Mötet genomfördes i alla fall i målområdet (vi satt på läkarna), på riktigt bra engelska, bra ljud och med en PPT-presentation på storbildsskärmen. Klanderfritt. Tyskarna är betydligt bättre på detta än spanjorerna (pre-race-mötet på Challenge Fuerteventura var ett skämt).

Förgyllde sen kvällen med lite löpning längst Main på lätta ben. Jag sprang, resten med gröna armband (IM-deltagare) hade varit på "Pasta Party", och resten av Frankfurts befolkning satt längst Main och drack öl. Det var en underbar kväll.

Stranden där varvning och växling sker.
Man kan bli lite trött efter att ha simmat ända ut till badflotten.

No comments: