Monday, August 19, 2013

Första pusselbiten i nästa säsong lagd

Klockan 11.00 idag öppnade anmälan till Ironman Kalmar. Hypen var stor och det fruktades att platserna skulle ta slut fort. Nu verkar det dock som om att det just nu finns platser kvar i alla fall. Efter diskussioner med fru, träningskompisar och andra hade jag egentligen IM Köpenhamn som första val för nästa säsong. Men eftersom det inte finns någon information om anmälan, tänkt datum eller liknande till Köpenhamn tog jag det säkra före det osäkra och anmälde mig till Kalmar. Startplatsen går trots allt att överföra till ett annat IM-event om plats finns. För jag vill ju verkligen inte riskera att stå utan startplats till en IM nästa år. Hur skulle de se ut...

Avseende Köpenhamn kan man ju vara lite konspirationsteoretisk och tro att det kanske inte blir något av det nästa år; att WTC köpte upp Challange Copenhagen bara för att lägga ner och bli av med konkurrensen till Kalmar. Det allra minsta man kan misstänka är att det inte kommer att bli samma datum/helg som i år då två IM-events med 30 mils mellanrum samma helg kanske inte är optimalt ur attraktionssynpunkt. En del i WTC:s varumärke är ju exklusiviteten. Så vi får väl se hur det blir.

Sen är det ju det här med Norseman också. Den går ju 2:a augusti 2014 och får jag en plats dit (lottning där ca 15% får plats) så kan jag ju inte tacka nej...


No comments: