Wednesday, April 9, 2014

Uppdaterad tävlingskalender

I brist på annat att göra (obs, ironi) har jag uppdaterat årets tävlingskalender. Finns väl några saker att notera:

  • Har skippat Amfibiemannen. Den ligger liksom helt fel i tiden och att spika den i kalendern göra att det inte går och vara så spontan i semesterperioden. Min förköpsrätt á 200 kr gick väl åt skogen då, men det är smällar man får ta.
  • Har bestämt mig för att köra Västerås Triathlon istället för XTerra. Västerås har fått SM/RM-klass och det är väl egentligen lite mer min kopp av te än teknisk MTB i Hellas. Dessutom går det en barn-tävling i Västerås dagen innan som borde intressera Valencia.
  • LidaCX - grusvägs-CX i Lida med ett gäng från CK CX. Potentiellt årets roligaste tävling.
  • Knivsta Duathlon verkar vara en kul grej. SM/RM på duathlon och det skadar väl aldrig att köra lite tävling på riktigt. Kan vara intressant att se om man har något att göra i H40.
  • Sen har jag ju lovat familjen att kompensera för att det inte blir någon Cykelvasa i år (krockar ju med Kalmar). Engelbrektsturen skulle kunna vara ett alternativ, men jag vet inte riktigt om Valencia är redo för 37 km lite tuffare terräng ännu. Får väl se om jag hittar något annat.
  • Challenge Paguera-Mallorca är väl det stora tillskottet. En halva på Mallorca i mitten på oktober, som dessutom råkar vara ETU:s Europamästerskap på distansens. Egentligen är det väl inte helt optimalt att köra en tävling så pass sent på säsongen, eller egentligen när säsongen är över. Men när Jesper föreslog tävlingen kändes det väldigt rätt att tacka ja. Carl W var inte heller sen att haka på och då är det ju bara att planera en semestervecka på Mallorca i oktober. Några veckors vila efter det så blir det väl iofs alldeles utmärkt att dra igång satsningen mot IM Nice 2015 efter det.

No comments: