Thursday, April 16, 2015

TV-kändis

Om någon sagt till mig för 5 (10-15-20) år sedan att jag skulle synas i svensk television i ett cykelsammanhang, under tävling, så hade jag nog avfärdat hen som totalt verklighetsfrånvänd. Nu har det hänt och på något sätt känns det inte så märkligt, utan mest bara logiskt. CX-scenen är ju trots allt inte allt för stor här i Sverige.

Vad är det då som har hänt. Jo, jag berättade ju för länge sedan att jag var och körde en tävling i Stockholmscupen i CX där en tv-inspelning pågick. Det var Svett & Etikett-Kalle som prövade på cyklocross. Och som alltid kan man ju vara lite orolig över hur det blir när man ur ett underhållande perspektiv ska "populärisera" någon som ligger en varmt och hjärtat. Men jag måste nog säga att Svett & Etikett gör det alldeles utmärkt! Slutorden som Kalle yppar är verkligen spot-on vad det gäller cykling (och jag bryr mig ärligt talat inte om de är spontana eller skrivna av någon begåvad pro-cyklist).

Framträdande #1 - inte helt lätt att se, men det är faktiskt jag under Kalles arm.
Så, ett väldigt sevärt program. Och självklart förhöjs upplevelsen av att jag är med, inte bara en utan två gånger. Jag och Valencia tittade tillsammans på programmet och det märktes då att det trots allt är en liten värld när V satt och kommenterade; "där är Viktor, där är Adrian, där är Fredrish, och vad är det han heter... jo, det är ju Filip". Det är nog inte helt lätt att se mig, men jag dyker först upp vid 24 minuter (filmat från Kalles GOPRO-kamera på styrstammen) när jag cyklar om honom till vänster i bild. Samtidigt som jag snackar lite med Jonas R. Klart nonchalant. Och inte helt lätt att se. Sen kommer jag igen typ 30 sekunder senare, denna gång lite tydligare och i en stilstudien när jag forcerar ett hopphinder.

Titta! Det är en order! Programmet i sin helhet hittar du här.

Och så framträdande #2 - lite mer tydligt, även om tekniken kanske inte är så mycket att skryta om.

No comments: