Wednesday, October 19, 2011

Hej magnetkamera!

MagnetkameraundersökningExecutive Health idag. Sprang 15km igår för att foten skulle vara lite mör och fin inför undersökningen. Börjar för övrigt bli van vid MRT nu. Har tidigare klarat av ryggen (diagnos: Bechterews sjukdom), knä (diagnos: trasig menisk), handled (diagnos: avslitet ledband) samt huvud (diagnos: komplett galen). Får väl se vad det blir den här gången.

Slapp ligga helt i tuben den här gången eftersom det bara var högerfoten som skulle genomlysas. Fick ett par kassa hörlurar med P3 i. Maskinen (av märket Philips denna gång) lät ännu mer än vad jag kom ihåg senast. Jag somnade som en stock. 35 minuter senare blev jag störd av den lilla sköterskan. På fredag ringer farbror doktorn och ger mig domen; stressfraktur, senskideinflammation eller något annat junk. Löpningen klarar jag mig utan ett tag, men cyklingen skulle verkligen svida.

En av Philips sämsta ljudanläggningar någonsin.
*
I går åkte jag bil till Enköping (jobb över dagen) för första gången på nästan ett halvår och Stockholmstrafiken visade upp sig från sin allra bästa sida. Vilken ångest! Upp kl 6, åkte kl 6.45 och var i Enköping kl 8.05. Åkte från Enköping kl 15.00 och var hemma 17.05. 3 timmar och 25 minuter för att förflytta sig 18 mil. Det måste vara något slags rekord (och ändå var det inte något speciellt som hänt i trafiken, bara "mycket bilar"). 

I 3½ år körde jag fram och tillbaka till Enköping 4-5 dagar i veckan. Efter gårdagens tur fattar jag inte hur jag överhuvudtaget stod ut med det. Trots att det i går eftermiddag och kväll var höstens hittills sämsta väder längtade jag bara ut i luften och bort från bilköerna. Tror att känslan stavas frihet och oberoende. Aldrig mer ett jobb/uppdrag som betyder bilpendling!

No comments: