Thursday, April 26, 2012

Lite av varje

Lite segt på bloggfronten nu. Det har inte funnits så mycket att säga och då finns det väl ingen anlednings att orera i onödan.

Efter lördagens tuffa pass med gubbarna blev det en hel (!) vilodag på söndagen. På måndag var jag sedan igång med standardschemat igen. Även om det tog emot lite var det riktigt skönt med simningen. 14 dagar utan simpass sätter dock uppenbarligen sina spår. Man behöver nog simma minst en gång i veckan för att hålla igång. Efter pendlingslöpning ToR till jobbet på tisdagen var dock min rygg på väg att ge upp. Förmodligen sviter av den usla och stenhårda sängen på Mallorca. Efter en heroisk och fruktansvärt smärtsam insats av min fru på tisdagskvällen var jag dock faktiskt hyfsat bra på onsdagsmorgonen. Morgonsimningen gick fint och kvällens trainerpass fungerade även det bra.

Trainerpass ja, två st har det blivit den här veckan och fler lär det väl bli. Är gräsänkling nästa vecka och då blir det nog inte så lätt att komma ut på riktig cykling. Körde för övrigt båda passen på korrigerad FTP. 270W uppskattar jag den till nu efter att ha haft mycket data från Mallorca att titta på. Det ger 3,70 W/kg mot tidigare  3,47 W/kg. En klar förbättring alltså.

I måndags dök dessutom det här lilla märket äntligen upp. Mitt pris för Rapha Festive 500
*

På lördag vankas det 30-milare från Tumba. En fin runda ner mot Norrköping och Bråviken och sedan hem. Förra året var det en riktigt rolig runda med stort sällskap, fint väder och bra vägar. Har för övrigt utrustat hojen med en styrväska nu - riktigt randonnerur-style. Det ska nog gå bra att åka fort med den också.

Randonneurgubbe-utrustning
*

För övrigt så verkar det dessutom som om jag har fått plats i ett lag till Flèche Nordique (19-20 maj 2012). 24-timmars randonné-lopp för lag. Lite info finns här (fel datum, tror jag dock). Det ska bli riktigt intressant.

No comments: